Limbajul corpului este unul dintre cele mai importante metode de comunicare. În timpul prezentărilor, folosește  întotdeauna expresii faciale și mișcări ale mâinilor pentru a explica și a comunica mesajul. Folosirea expresiilor faciale și a gesturilor mâinilor iți va  permite să transmiți conținutul cu succes și vă arata încredere. Dacă le utilizezii în mod necorespunzător sau inexact, acestea pot plictisi publicul.

Iată 5 greșeli pe care ar trebui să le eviți atunci când vorbești în fața unui public:

1.Nu ține mâinile  la spate

Una dintre greșelile obișnuite în rândul prezentatorilor este cu siguranță mișcările mâinilor. Ascunzându-ți mâinile, strângându-le sau agitându-te cu ele, îți arată nervozitatea și i-ar putea da publicului sentimentul că nu crezi în ceea ce spui.

Ținerea mâinilor în buzunare este, de asemenea, un gest blând care indică faptul că iți este teamă,  nute  interesează prezentarea, sau mai rău de atât, unii oameni ar putea crede că ești nepoliticos.

Amintește-ți, dacă dai dovadă de încredere atunci când vorbești, publicul vă sesiza asta chiar din primele minute. În schimb – Încerca să iti menții brațele în față într-o manieră deschisă. Foloseste-ti mâinile pentru a-ti explica punctul de vedere printr-o mișcare calculată și concisă.

2.Brațele încrucișate

Încrucisarea brațelor ar putea, de asemenea, să dea impresia publicului că nu ești entuziasmat de prezentarea. Este o postură defensivă care va crea o distanță între tine și publicul tău.

În schimb – Ține-ți brațele deschise și la o anumită distanță de corp, aproape ca și cum ai  îmbrățișa un urs mare. Acest gest deschis este captivant și binevenit, va oferi un mesaj de pace și încredere publicului.

3.Evitarea contactului cu ochii

Evitarea contactului vizual cu  publicul,  privirea la ceas, la picioarele tale sau privirea constantă a ecranului sau a prezentării tale va părea neprofesionistă.

În schimb – Ia întotdeauna în considerare stabilirea unui contact vizual cu publicul atunci când vorbiți. Contactul vizual trebuie să fie scurt. Mișcarea rapidă a capului în timpul prezentării va arăta că ești interesat și pasionat de audiența ta.

5.Postură proastă

Postura este unul dintre cele mai importante atribute din limbajul corpului în timpul susținerii unei prezentări. Dacă iți îndoi spatele, umerii și gâtul, acesta va transmite sfidător un mesaj slab și publicul tău  ar putea începe să se gândească la cât ești de neprofesionalist.

În schimb – adopta o poziție neutră, cu spatele drept, bărbia sus, astfel vei transmite publicului încrederea în tine și în mesajul pe care urmează-l să-l transmiți.

5.O față tristă

Fața ta este cel mai important aspect în a face o primă impresie impecabilă.  Cu excepția cazului în care furnizezi vești proaste, este important să zâmbesti, chiar și la o întâlnire de afaceri. Sfat: Începe prezentarea  cu un zâmbet, publicul tău va recepționa mesajul mai bine. Încercați să zâmbiți în timpul prezentării, mai ales atunci când doriți să faceți oamenii să râdă. Oamenii vor răspunde la  zâmbet cu  zâmbet. Interacțiunea este cheia pentru o prezentare remarcabilă.