REGULI PENTRU EXERCIȚII DE RESPIRATIE DESTINATE COPIILOR

1. Exercițiile de respirație trebuie organizate în așa fel încât copilul să nu fixeze atenția asupra procesului de inspirație și expirare.

2. Pentru copii vârsta preșcolară exercitiile de respiratie sunt organizate sub forma unui joc astfel incat copilul sa poata respira involuntar mai adanc si o expiratie mai indelungata.

3. Toate exercițiile pentru antrenamentul respirației vorbite sunt asociate cu implementarea a două mișcări de bază:

brațele din poziția „în lateral” se deplasează „înainte” cu circumferința pieptului, sau din poziția „sus” se deplasează în jos. Mișcări ale corpului ca

de obicei asociată cu înclinarea în jos sau în lateral. 4. Majoritatea exercițiilor pentru copiii preșcolari includ expirația cu articularea consoanelor (în cea mai mare parte crestate) sau fonația sunetelor vocale, ceea ce permite logopedului să controleze durata și continuitatea expirației cu ureche, iar apoi să formeze un feedback biologic la copil. .

Balon

Exercițiul este similar cu exercițiul „Explorare anvelopei”, dar pe măsură ce expiră, copiii rostesc sunetul „f-f-f”.

Gândacul bâzâit

Poziția de pornire: ridicați brațele în lateral și luați-le înapoi puțin ca niște aripi. Expiră, copiii spun „f-f-f”, coborând mâinile în jos. Luând poziția de pornire, copiii respiră involuntar.

Cioară

Poziția de pornire: ridicați mâinile prin părțile laterale în sus. Coborând încet brațele și ghemuindu-se, copiii pronunță cu un „K-a-a-a-r” întins. Logopedul îi laudă pe acei „corbi” care au coborât încet din copac până la pământ. Luând poziția de pornire, copiii respiră involuntar.

 

(articol preluat)