Antrenoarea de dicție, Vera Nastasiu a susținut peste 100 de prezentări publice. Experienta ei a facut-o să-și dea seama care sunt secretele unei prezentări de succes, să afle care sunt momentele care te pun într-o lumină proastă pe tine ca vorbitor, care sunt trucurile care te vor ajuta să captivezi atenția publicului, dar și cum să ai o prezentare memorabilă. Pentru că a decis să împartă din bagajul ei de experiență, vă invităm să luați un pix și o foaie și să notați ideile sale.

1.Scrie ideile principale – Cu alte cuvinte, scrie într-un document Word sau în agenda ta firul narativ al prezentării.Alege acele informații cheie care iți vor fi de ajutor pentru ați contura mesajul principal pe care vrei să-l transmiți publicului.

2.Cunoaște-ți audiența – Informează-te despre vârstă audienței, domeniile de activitate, ce așteptări au. Acest punct este necesar, deaorece în funcție de detaliile obținute îți adaptezi exemplele pe care le oferi, imaginile pe care le prezinți, dar și tipul de umor folosit în discursul tău.

3.Nu exagera cu informațiile incluse în slide-uri – Nu încărca slideurile cu informații multe, fiindcă atenția publicului vă fi distrasă de la ceea ce vorbeșți la informația scrisă pe slideuri. Ai grijă să alcătuieșți slideuri simple, concise și atractive.

4.Ține cont de faptul că unele teroii spun că prezentarea Power Point trebuie să conțină 10 slideuri, discursul trebuie să dureze în jur de 20 de minute, iar fontul folosit să nu fie mai mic de 30.

5.Folosește imagini și grafice profesioniste – Ai grijă să folosești imagini clare în prezentarea ta. Graficele sunt atractive pentru audiență și ușor de urmărit.

6.Alege cu grijă culorile pentru text și fontul – Ai grijă să folosești culori care contrastează bine pentru o calritate mai bună a literelor. De aseamena, încearcă să personalizezi cât mai mult conținutul prezentării tale.

7.Mare atenție la punctuație și la aranjarea în pagină –Modul cum imaginile și textul sunt dispuse în slide este extrem de important, așa că asigură-te că textul este aranjat, nu ai greșeli de punctuație și eșți încrezut în discursul pe care urmează să-l susții.

Experta în comunicare, Vera Nasatsiu, are și câteva sugestii despre ce nu trebuie să faci în timpul unei prezentări Power Point :

  • să citeșți de pe hârtie – acest aspect denotă lipsa pregătirii și arată neprofesionist
  • să citeșți de pe Power Point – dacă în timpul prezentării citeșți de pe ecran, la fel vă face și audiența ta, astfel i-ai făcut să perceapă prezentarea ta că neinteresantă și neimportantă.
  • să nu interacționezi cu audiența – Aceasta nu înseamnă că trebuie să pui întrebări din minut în minut sau să-i pedepsești pe cei ce nu sunt atenți. Trebuie să te gândești la 1-2  întrebări curioase, care să te ajute să ai un dialog cu cei prezenți. De asemenea, în timpul discursului ar fi ideal să ai câteva momente pentru feedback-ul publicului.
  • să menționezi că prezentarea a fost realizată de altcineva – este o greșală fatală pentru că iți vei dezamăgi publicul. Cel mai bine este să te implicit în  construirea prezentării. Tu vei fi cel care o va susține.

Echipa Dicție.md iți dorește succes și te așteptă cu drag la cursurile de Dicție și Discurs Public!