Astăzi, îți prezentăm câteva sfaturi care îți vor da încredere în tine și te vor ajuta să îți ții emoțiile în frâu:

  • Vino devreme la locația discursului – asigură-te că ai suficient timp pentru a ajunge în zona destinată conferinței. Nu vrei să apari cu 5 minute înainte transpirat tot. În acest caz ai două alternative. Fie vizitezi locul cu 1-2 zile înainte (mai ales dacă este un loc necunoscut) pentru a calcula cât îți ia drumul, fie vii cu 1-2 ore înainte de prezentare pentru a te familiariza cu scena, așezarea publicului etc (urmând acest sfat te vei destinde mult mai ușor)
  • Ajustează-te locației – odată ajuns, încearcă să te relaxezi petrecând timp în locul în care va avea loc speechul. Dacă ai cum, fă câteva teste de microfon, de lumină (dacă este cazul) și de echipamente audio-tech pentru a fi sigur că toate funcționează normal
  • Vorbește cu cei din public înainte de prezentare – dacă te împrietenești cu unele persoane din sală există șanse mari să pari mult mai ușor abordabil iar tu te vei relaxa atunci când vei vedea că sunt oameni obișnuiți pasionați de aceleași subiecte cu tine care doar vor să afle ultimele noutăți din domeniu nu să te privească dușmănos dacă ai greșit un cuvânt
  • Respiră adânc și fă câteva întinderi pentru a pune sângele în mișcare. Cel mai rău lucru pe care îl poți face este să stai pe scaun și să fierbi lucrurile care ar putea eșua. Fă câțiva pași în sală (vezi cum se vede scena din public) sau o scurtă plimbare pentru a te destinde
  • Imaginează-ți că prezentarea a avut loc și că totul a decurs fără greșală – psihologii sportivi spun că discursul tău cu tine dinaintea unui moment tensionat are un impact major asupra ratei succesului
  • Mergi la toaletă – emoțiile și stresul de dinaintea prezentării pot crea iluzia unei nevoi fiziologice. Pentru a combate acest lucru mergi la toaletă cu 10 minute înainte de prezentare
  • Repetă primele 5 minute ale discursului – repetă introducerea (date statistice surprinzătoare, un citat celebru sau o anecdotă personală) înainte de discurs. Oricâte emoții ai avea, începutul este de multe ori cel mai greu. Dacă ai stabilit o legătură cu sala, îți vei recăpăta încrederea în tine iar de acolo vei fi mult mai relaxat și te vei putea concentra asupra temei (și nu asupra prompterului sau a prezentării PowerPoint)
  • Bea puțină apă cu lămâie la temperatura camerei – în momentele stresante tindem să avem gura uscată sau dificultăți în a înghiți. Ia câteva guri de apă cu lămâie înainte de prezentare și evită mâncărurile grase, lactatele sau sucurile carbogazoase
  • Evită să folosești telefonul înainte de prezentare – fie că e vorba de rețelele sociale, știrile sau mesajele prietenilor, acestea pot într-adevăr distrage atenția de la emoții, însă dacă este vorba de o știre/veste neplăcută îți pot da peste cap pregătirea mentală
  • Gândește-te la prezentare ca la un cadou pe care îl oferi publicului – adevărul este că oamenii nu sunt acolo pentru a râde de tine (cel mai mare coșmar al speakerilor), ei vor să afle lucruri noi iar tu ești acolo să le oferi informații utile. Dacă privești lucrurile așa, emoțiile și stresul vor fi mult diminuate. 

Baftă la prezentări! Dacă simți vreo barieră în comunicare, te așteptăm la cursurile de dicție și discurs public cu Vera Nastasiu. Rezultate din prima ședință de curs și o vorbire impecabilă. 

Tel +373 67449944

sursa: https://thebreak.ro/public-speaking-cum-sa-vorbesti-usor-in-public/