Cât de bune sunt abilitățile tale în comunicare? Dicție.md te provoacă să răspunzi la 15 întrebări

Comunicarea este una dintre cele mai importante abilități de care aveți nevoie în viața de zi cu zi. Dacă doriți să fiți un comunicator expert, trebuie să fiți eficienți în toate momentele procesului de comunicare – de la „expeditor” până la „receptor” – și trebuie să vă simțiți confortabil cu diferitele canale de comunicare – față în față, online, scris și așa mai departe.

Cum poți afla cât de bune sunt abilitățile tale de comunicare? Răspunde expromt la întrebările de mai jos:

Atenție! Pentru fiecare declarație, o să alegeți un singur răspuns dintre următoarele:

  • “Deloc”
  • “Rar”
  • “Uneori”
  • “Deseori”
  • “Foarte des”

1 Încerc să anticipez și să prezic posibile cauze de confuzie și mă ocup de ele din față.

2 Când scriu o notă, un e-mail sau alt document, dau toate informațiile de bază și detaliile pe care le pot pentru a mă asigura că mesajul meu este înțeles.

3 Dacă nu înțeleg ceva, tind să păstrez acest lucru pentru mine și să-mi dau seama mai târziu.

4 Sunt surprins să constat că oamenii nu au înțeles ce am spus.

5 Pot tinde să spun ceea ce gândesc, fără să-mi fac griji cu privire la modul în care cealaltă persoană o percepe. Presupun că vom putea rezolva mai târziu.

6 Când oamenii vorbesc cu mine, încerc să le văd perspectivele.

7 Folosesc e-mailul pentru a comunica probleme complexe cu oamenii. Este rapid și eficient.

8 Când termin de scris un raport, o notă sau un e-mail, îl scanez rapid pentru a scrie greșeli și așa mai departe și apoi îl trimit imediat.

9 Când vorbesc cu oamenii, acord atenție limbajului lor corporal.

10 Folosesc diagrame și diagrame pentru a-mi exprima ideile.

11 Înainte de a comunica, mă gândesc la ceea ce trebuie să știe persoana respectivă și la modul în care să o transmită cel mai bine.

12 Când cineva vorbește cu mine, mă gândesc la ceea ce voi spune în continuare pentru a mă asigura că îmi dau seama corect.

13 Înainte de a trimite un mesaj, mă gândesc la cel mai bun mod de a-l comunica (în persoană, la telefon, într-un buletin informativ, prin memo etc.).

14 Încerc să îi ajut pe oameni să înțeleagă conceptele care stau la baza punctului pe care îl discut. Acest lucru reduce concepțiile greșite și crește înțelegerea.

15 Consider barierele culturale atunci când îmi planific comunicările.