Pentru că mulți oameni nu știu să găsească expresivitatea în vocea lor, cu atât mai puțin să o folosească, ne-am gândit să o întrebăm pe antrenoarea noastră de dicție, Vera Nastasiu ce recomandări are dânsa pentru  cei care se confruntă cu această mică problemă de comunicare.
Iată care au fost recomandările ei:

  1. Ia legătura cu sentimentele tale. („O, nu, zici!„ Nu din nou! ”). Ei bine, da. O expresie autentică este atașată de un sentiment autentic. Când simțiți un sentiment, cum sună în vocea dvs.? De exemplu, tristețea vă poate încetini procesul comunicării, frustrarea s-ar putea să vă facă să clipiți și să vă pocniți cuvintele. Observă și ia notițe.
  2. Joacă-te cu vocea ta. Nu puteți utiliza un sunet pe care nu l-ați auzit dvs. mai întâi. Aceasta înseamnă că este posibil să fie nevoie să experimentați cu sunetul vocii. Gândiți-vă la diferite sunete pe care le puteți emite, la semnificațiile cuvintelor pe care le spuneți și la modul în care acest lucru afectează modul în care le spuneți.
  3. Fii curajos. După ce ați descoperit o nouă paletă de sunete care să vă exprime emoțiile, încercați-o. Practică-l cu prietenii și familia. Folosește-l în următoarea ta discuție. La început, acest lucru poate fi neautentic, deoarece nu sunteți obișnuit să simțiți acest lucru și să îl faceți oricum. Cu toate acestea, dacă încercați în continuare, este posibil să descoperiți că vă place cu adevărat să luați legătura cu partea dvs. mai colorată, umană și că ascultătorilor dvs. le place și lor.