1. Cunoaște-ți audiența. Cine este publicul tău și cui te adresezi?Câte segmente ai în sală? Câți antreprenori, câte persoane din mediul corporate, câți studenți sau ce alte categorii? Pregătește-ți mesaje, exemple, povești adecvate pentru fiecare categorie de public din sală astfel încât să rezoneze cât mai mulți cu povestea ta. Învață despre nevoile lor și despre așteptările lor.
  2. Structurează discursul. Indiferent ce tip de structură alegi pentru discursul tău, că este o poveste cu mesaj la final, că este una clasică cu introducere, cuprins și încheiere, că mergi pe o structură problemă-soluție – cel mai important este ca firul roșu al discursului tău să poată fi ușor urmărit!
  3. Povestește discursul– fie că e o poveste personală, fie că e un studiu de caz sau o poveste de succes din experiența clienților tăi, povestea îi ajută pe adulți să proceseze mai ușor mesajul pe care vrei să-l transmiți. Prin povești adulții continuă să învețe
  4. Condimentează discursul cu umor.Este foarte important să-i faci pe oameni să râdă atunci când le vorbești pentru că, astfel, ideile tale vor ajunge fix acolo unde trebuie în mintea celor care te ascultă.
  5. Finalul încununează opera– de multe ori speakerii intră în criză de timp și își ratează încheierea. Ori încheierea e cea mai importantă parte a unui discurs! E mesajul tău final, e îndemnul sau sugestia ta la acțiune, e ideea cu care vrei ca cei ce te ascultă să rămână. Așa că nu o rata.