Discursul informativ și persuasiv. Tu la care te pricepi cel mai bine?

Cel mai important lucru în susținerea unui discurs și cel mai bucurător fapt pentru cel care o face este ca publicul lui să ascculte ceea ce spune. Cel mai eficient mod de a realiza acest lucru este printr-un discurs antrenant și bine cunoscut. Pentru a-ți cunoaște bine discursul trebui întâi de toate să te întrebi ce fel de discurs urmează să prezinți. Persuasiv sau informativ? În continuare îți prezentăm câteva caracteristici despre cele două. Acordă atenție mai jos.

Discursul informativ

Publicul tău îți va aprecia discursul dacă vei alege un subiect relevant pentru viața lor. Fie că ne pasă să recunoaștem sau nu, în profunzime, cu toții avem un singur interes principal: noi înșine. Dacă publicul tău nu vede un beneficiu personal pe care îl va primi ascultând discursul tău, discursul nu va fi foarte atrăgător.

Atunci când prezinți un discurs informativ, este important să ai materiale de sprijin adecvate pentru a îmbunătăți înțelegerea publicului tău despre subiectul ales.

Iată câteva forme de sprijin:

  • Exemple – Este dificil să asculți pe cineva care vorbește despre o idee abstractă cu care ai o mică familiaritate. În calitate de ascultător în această situație, sunteți forțat să faceți multă muncă mentală și puteți înțelege complet sau nu ceea ce vorbește vorbitorul. Este o experiență cu totul diferită atunci când vorbitorul folosește un exemplu care ilustrează ideea abstractă. Folosiți cât mai multe exemple, relevante, bineînțeles.
  • Statistici – Oamenii tind să evite statisticile într-un discurs, deoarece se tem că oamenii le vor considera plictisitoare. Dimpotrivă, statisticile pot fi interesante și informative dacă sunt utilizate corect.
  • Fapte – Un discurs informativ bun este plin de fapte. Un „fapt” este orice informație care trebuie verificată ca fiind „adevărată”. Ori de câte ori prezentați fapte într-un discurs, trebuie să citați sursa acestor fapte, astfel încât publicul să le creadă (și tu) pentru a fi credibile.
  • Opinia experților – Opinia experților implică utilizarea de extrase și citate din persoane foarte respectate în domeniul despre care vorbești. Este important să menționezi datele de acreditare ale persoanei pe care o citezi, dacă publicul nu este familiarizat cu această persoană. În caz contrar, citatul tău nu va avea prea multe efecte.

Discursul persuasiv

Atunci când alegi un subiect de discurs persuasiv, ar fi bine să alegi un domeniu de care ești pasionat. Această pasiune va trece prin transmiterea discursului și va ajuta publicul să înțeleagă mai bine mesajul tău. Întotdeauna să-ți amintești că scopul unui discurs persuasiv este de a convinge publicul să accepte un punct de vedere particular. Prin urmare, este extrem de important să-ți cercetezi cu atenție subiectul, deoarece doar așa vei fi mult mai convingător. O sesiune de întrebări și răspunsuri la sfârșitul discursului este modalitatea perfectă pentru a-ți închide argumentul. Acest lucru va demonstra publicului că îți pasă cu adevărat de preocupările lor.

 

Sursa: http://www.myspeechclass.com

 

 

2019-08-01T08:39:50+00:00august 1st, 2019|

Comenteaza