Amalgamul de evenimente în care ne învârtim zi de zi, vrem noi sau nu, ne determină prioritățile, calitățile și abilitățile de comunicare. De multe ori ne spunem că poate nu am fi reacționat așa cum am făcut-o în acea clipă, și că poate am fi gândit și făcut altfel dacă lucrurile decurgeau diferit. Adevărul e că fiecare persoană își are caracteristile unice și individuale în gândire și comunicare.  Dar pentru că întotdeauna există un dar, vă invităm în continuare să urmăriți câteva modalități de îmbunătățire a comunicării dumneavoastră cu cei din jur.

  1. Inteligența emoțională. Inteligența emoțională este abilitatea de a înțelege și de a vă gestiona emoțiile pentru a comunica eficient, pentru a evita stresul, pentru a depăși provocările și pentru a empatiza cu ceilalți. Este o abilitate care este învățată în timp și nu obținută. Există patru componente principale ale inteligenței emoționale: conștientizarea de sine, autocontrolul, conștientizarea socială și gestionarea relațiilor. Fiecare dintre aceste componente este importantă în felul său și vă permite să comunicați în mod confident cu o varietate de oameni.
  2. Coeziune și claritate. Comunicarea bună este mult mai mult decât să spui ce este bine; este vorba despre comunicarea mesajelor în mod clar și concis. Lipsa de claritate și de coeziune poate duce la decizii și confuzii proaste.
  3. În orice tip de comunicare, asigurați-vă că setați tonul potrivit. Un ton prietenos îi va încuraja pe ceilalți să comunice cu dvs. Întotdeauna încercați să personalizați mesajele, în special atunci când lucrați cu parteneri sau colegi.
  4. Încredere. În toate interacțiunile, încrederea este crucială. Demonstrarea încrederii va oferi clienților credința în abilitățile voastre de a oferi ceea ce au nevoie.
  5. Empatie. Într-un mediu de lucru aglomerat, toată lumea va avea propriile idei despre cum ar trebui să se facă lucrurile. Chiar dacă aveți dezacorduri cu colegii sau partenerii dvs., punctul lor de vedere ar trebui să fie luat în considerare și respectat. Empatia este, de asemenea, benefică atunci când vorbim cu clienții în anumite tipuri de clienți care se confruntă cu rol.