Dicția ideala a VEREI NASTASIU
Aquarelle: Vera cum ai reușit din aceste lecții de dicție să faci o adevărată afacere?
Intenția mea de acum 5 ani nu era să construiesc o afacere. De la bun început m-au preocupat lecțiile de dicție. În acea perioadă, timp de 3 ani, predasem lecții de dicție pentru mai mulți clienți, dar fără să fac cunoscut acest lucru. Totodată, eram preocupată să rezolv defectele de vorbire ale fetiței mele, Gloria, care a fost de altfel primul meu client. Avea 1 an și jumătate. Având și o experiență în radio de 11 ani, tot mai mulți prezentatori de televiziune și personalități publice îmi solicitau sfaturi profesioniste în domeniul comunicării și a discursurilor publice pentru a excela în arta vorbirii.
Am obținut între timp o acreditare ANC București pe poziția de formator, dicție și discurs public, am avut cursuri de perfecționare la televiziunile din România, am fost angajată în calitate de consultant național pe comunicare pentru toate femeile deputat din Parlamentul RM, în Programul ONU– Femeile în politică și cu un masterat la Școala Națională de Studii Politice și Administrație în Comunicare și Relații publice, unul la administratie publică, licențiată în științele educației, lucrurile au început să arate diferit.
Munca, studenții de la Academia de Arte din Chișinău, dar și solicitările tot mai frecvente de a lucra cu numeroși oameni, m-au determinat să dau startul unui proiect în mod oficial, care să-mi poarte numele și în care să investesc toate puterile și emoțiile mele.
Așa cum am spus și mai sus, povestea mea a început de la fetița mea Gloria. Ea a fost cea care a generat această idee de afacere. La început, cel mai greu a fost să lupt cu scepticismul oamenilor, care nu mi-au oferit nici un credit de încredere. Începând de la compania care a fost contractată să lucreze la brandbook, până la unii membri ai familiei, care nu credeau că acest proiect este realizabil, și nu credeau ca voi ajunge să mă bucur de succes. Ei credeau că totul este pur și simplu o pierdere de timp, de bani și de energie. Atunci am sfidat orice reacție negativă și am considerat că trebuie să-mi văd de ce îmi spune mintea și mai puțin de ceea ce cred unii oameni. După jumătate de an în care nu am câștigat nici un ban, primul nostru profit a fost de 150 euro.
Aquarelle: Când ai realizat că acest proiect poate avea succes?
Atunci când am intrat într-un birou al unui oficial de rang înalt, care își dorea să exceleze la capitolul comunicare, prima lui frază a fost: “Sunt în această funcție, dar nu știu cum pot să-mi exprim gândurile în așa fel încât să mă să mă pot face remarcat și să rămân în inima oamenilor”. Atunci a fost ziua în care am început să construiesc discursuri pentru clienții mei, din inimă. Nu mă îngrijora afilierea politică, de-a lungul timpului am lucrat cu politicieni din diverse partide. Nu semnez pentru declarațiile politice, dar unele lucruri frumoase pe partea de articulare, frazare și intonație, îmi aparțin.
Aquarelle: Cum au loc instruirile?
Lucrurile sunt într-o continuă evoluție, iar noi facem bilanțul la fiecare jumătate de an și suntem fericiți să vă anunțăm că suntem într-o ascensiune permanentă. Acest lucru se datorează faptului că munca noastră este una calitativă și se pliază strict pe necesitățile clientului meu. Instruirile au loc în grup, unde sunt 7-10 adulți sau copii, pentru că facem și instruiri pentru copilași de la 5-12 ani, cursurile durând 5 săptămâni. Ne vedem doar de 2 ori pe săptămână. Instruirea individuală se organizează în funcție de agendele amândurora și durează de la 3-4 săptămâni, dar oferim și consultații de comunicare pe termen mai lung. Unul dintre clienții mei este de 4 ani.
Aquarelle: La dicție.md sunt cursuri pentru copii, pentru adulți și pentru companii. Cui i-ai recomanda aceste cursuri de dicție?
Cursurile pentru adulți și copii sunt structurate pe nivele. La adulți avem 2 nivele de instruire, iar în cazul copiilor – 3 nivele pe dicție. Toate sunt construite progresiv ca dificultate, organizându-se în fiecare lună. De 5 ani, nu au existat situații în care să nu avem grupe formate. Ba mai mult, avem și câte 2 grupe care se formează la aceeași oră. Cu micuții lucrăm doar în weekend, sâmbătă și duminică de la 10-12 sau de la 12-14. Instruirile durează la fel 5 săptămâni. La final, cursanții susțin un examen iar ulterior primesc o diplomă de merit recunoscută pentru instruiri non-formale. Ele sunt cele mai solicitate. Cât privește cursul pentru companii, ele se organizează în funcție de timpul pe care eu îl am la dispoziție. Sunt 3-4 companii anual, cu care muncim. Prioritate am oferit mereu clienților care vor să exceleze.
Aquarelle: Cine sunt clienții Dvs?
Mi-am făcut mereu munca cu pasiune. Dacă nu ar fi existat acest ingredient, atunci nu aș fi fost astăzi la acest interviu. Lucrez cu oameni de diferite vârste și diferite specialități, începând de la oameni de afaceri, politicieni, judecători, avocați, manageri, pana la preoți de diferite confesiuni, medici, profesori, sportivi și lista poate continua la nesfârșit. Cei care vor să scape de frica de a vorbi în public și cei care vor să aibă o vorbire frumoasă și echilibrată, sigură, convingătoare sunt așteptați să treacă pragul dicție.md.
Aquarelle: La ce vârstă este recomandat să îți dai copilul la curs?
Cursul de dicție pentru copii este unul de căpătâi pentru cei care vor să meargă la școală încrezători și stăpâni de situație. Este un curs care pune bazele comunicării și îi ajută să fie într-o formă de comunicare excelentă. Indicat este să ajungeți cu copilul pentru o evaluare gratuită în sala mea de curs la 4 ani, pentru a vedea ce situație există pe partea de articulare, iar dacă aveți nevoie de suportul unui logoped să putem face această activitate împreună. Și eu corectez defecte de vorbire. Dacă există un blocaj psiho-emoțional, bâlbâială sau sacadare a textului, să putem oferi consultații și rezolvarea lor, iar apoi să ne vedem la cursul de dicție. Oricine dintre oamenii care au venit cu copiii la noi, nu au plecat fără să știe care este soluția. Rezultatele sunt vizibile din prima ședință de curs.
Aquarelle: Noi știm că ai o bibliotecă impunătoare. Ce citești acum și ce urmează în lista ta?
Să investești în cărți bune este prima regulă a unui comunicator de calitate. Cred că cea mai mare investiție pe care am făcut-o până acum nu a fost în haine, dar în cărți. Ele m-au ajutat să ajung aici și mi-au oferit cunoștințe solide în meseria mea. Citesc multe cărți de specialitate, dar pe noptiera am acum cartea Viața lui Bill Clinton. Este o carte autobiografică care m-a cucerit din scrierea simplă, adecvată și plină de detalii semnificative, care îl pot ajuta pe un comunicator să exceleze în fața unui public. Sunt foarte interesată de dezvoltarea personală, dar nu citesc orice. Am învățat în viață să spun Da și să spun Nu. Tocmai de aceea sunt foarte selectivă. Urmează cartea lui Tibiu Ușeriu – 27 de Pași.
Aquarelle: Cine sunt profesioniștii pe care îi urmărești?
Acum urmăresc toate discursurile de la Ted X. Sunt inspirată de poveștile simple, care au multă emoție și care îți oferă multă adrenalină. Îmi place să urmăresc evoluția lui Tony Robbins și mă simt cucerită de fiecare apariție. Îmi propun să ajung la unul dintre discursurile sale în 2019.
Aquarelle: ce trebuie să faci, dacă îți dorești să înveți să vorbești în public?
Dacă îți dorești să vorbești în public, trebuie să te gândești că mai bine decât tine nu va putea nimeni să vorbească despre meseria ta, produsul tău, proiectul tău. Ești prima persoană îndreptățită să dirijeze conținutul către public. O altă chestiune importantă este să înțelegi că arta de a vorbi în public se învață. Există cineva care te poate ajuta să depășești emoțiile, să înveți un anumit conținut, să antrenezi memoria, respirația, limbajul verbal și non-verbal și să câștigi simpatia publicului. Și un alt sfat, ține de motivație: încearcă să găsești un model sau modele care sa te inspire. Odată avut un punct de reper creierul va ști ce caută, și te va duce acolo unde oamenii te vor reține și te vor iubi. Important este să rămâi modest, și să rămâi tu, iar lumea te va iubi așa cum nu te-ai fi așteptat tu, vreodată.
Aquarelle: Ce îți dorești de la 2019?
Îmi doresc de la 2019 să fie un an la fel de bun. Cu multe realizări profesionale și personale pe măsura așteptărilor. Îmi propun să îmi fac mai mult timp liber pentru familie și oamenii mei dragi și să lansez în premieră o campanie inedită de promovarea a proiectului meu Dictie.md. Voi avea și alte campanii de caritate pe care le voi organiza. După experiența de la Școala de fete din Hâncești și Gimnaziul Internat din Strășeni, sau campania socială „Dicție cu Suflet” în care fiecare dintre persoanele cu dizabilități sunt instruite gratuit, vreau să ofer ocazia și altor oameni care nu au posibilități să ajungă la Dicție.md
Viața este produsul propriilor decizii. Ia-le pe cele mai bune și nu aștepta momentul potrivit. El nu vine niciodată. Doar acționează și simte plăcere. Te așteptăm cu drag alături de noi și în 2019 și mulțumesc tuturor cursanților mei pentru această poveste frumoasa la Dicție.md .
str. București, 83
Or.Chișinău
tel: 067 44 99 44
e-mail. office@dictie.md
Sursa: https://www.aquarelle.md/ru/idealinaq-dikciq-s-veroj-nastasiu-79352?fbclid=IwAR31Hfem0nqUYwne4W-n5tH-j_ycA6MPDfWRP_GgWB1_bKc8KK2IaHsKSZk
Comenteaza