Poveștile cele mai memorabile au fost cele care au impresionat întotdeauna prin cele mai minuscule detalii.  Așa cum structura unei prezentări asigură eficiența comunicării, vă prezentăm în continuare câteva aspecte importante care fac diferența.

  1. Accentul privește maniera de a pronunța mai apasat, mai intens sau pe un ton mai înalt o silabă
    dintr-un cuvânt sau un cuvânt dintr-un grup sintactic. El poate schimba sensul cuvintelor. Ai
    grijă!
  2.  Pauzele au fost și vor fi întotdeaună necesare într-o prezentare. Este bine să le acordăm oamenilor
    pauze pentru a înțelege mesajul pe care vrei tu să-l emiți. Pauzele prea lungi obosesc audiența, dar
    pauzele scurte, retorice, bine plasate, dau ascultatorului sentimentul de implicare activă. Încearcă să
    faci pauze înainte sau după ideea pe care doriți să o soateți în evidență.
  3. Intonația. Fără ea nu se poate. Intonația este cea care transmite emoții, sentimente și atitudine. La
    ce bun să pregătești un discurs de nota 10, să ai o dicție de nota 10 dacă intonația lipsește. Rolul ei
    este foarte important, pentru că datorită ei, mesajul poate fi distorsionat sau dimpotrivă perceput mai
    ușor.
  4. Ritmul vorbirii. Calm, repezit, lent, rapid, teatral sau altfel, tu îl alegi, așa cum tu alegi sub ce
    formă vrei să trimiți mesajul către public. Dacă ritmul vorbirii este ridicat, ascultatorul va primi
    mesajul verbal ca pe o urgență. Dacă vei rosti mai rar și apăsat o frază, ascultătorul va înțelege că
    este o idee importantă pe care vrei tu să o transmiți. Așadar, gândește-te bine ce ritm de vorbire alegi
    atunci când te afli în fața unui public pe care vrei să îl impresionezi.

Baftă!